Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Mierzalność działań, wyznaczanie grup docelowych, sprawne targetowanie czy możliwość ograniczenia kosztów – jeśli zastanawiasz się, czy warto wdrożyć działania z zakresu digital marketingu, oto kilka z jego zalet. Wyjaśniamy, czym jest digital marketing i jakie są jego podstawowe elementy.
Ogromny potencjał digital marketingu
Większość branż dostrzegła już, że kluczowym obszarem działań reklamowych jest przestrzeń cyfrowa. Numer pozycji w wyszukiwarce Google’a, profile firmowe w social mediach czy realizacja płatnych kampanii zwiększają szansę na pozyskanie nowych klientów i większą sprzedaż. Wiele firm – nie tylko internetowych – świetnie zdaje sobie sprawę, że ignorowanie kanałów cyfrowych w działaniach marketingowych jest ogromnym błędem.
Marketing cyfrowy to działania, które umożliwiają reklamowanie produktów i usług w wybranych mediach cyfrowych online. Odbiorcami publikowanych komunikatów są użytkownicy urządzeń z dostępem do Internetu.
Służą do tego m.in. wyszukiwarki internetowe, media społecznościowe, firmowe strony internetowe, portale, blogi, optymalizacja strony www pod kątem UX, aplikacje mobilne, a także poczta elektroniczna (np. newslettery) oraz wiadomości SMS/MMS.
Dla realizacji założonych celów niezbędna jest współpraca specjalistów z różnych dziedzin, jak m.in. SEO i pozycjonowanie, sprzedaż internetowa, copywriting, social media, grafika, PR, płatne działania PPC (m.in. kampanie Google Ads), zarządzanie czy performance. Tłumaczy to dlaczego tak trudno jest samodzielnie realizować i monitorować kampanie reklamowe w sieci. Konieczna jest też analiza działań konkurencji.
Zaawansowane narzędzia, jak m.in. remarketing, a także ekspercka wiedza pozwolą przygotować kompletną ofertę i zajęcie się pełnym procesem marketingowym. Na bieżąco można dokonać szczegółowego zmierzenia wyników i dopasować do nich prowadzone działania. Efektami prowadzonych działań może być m.in. wzrost sprzedaży i zainteresowania marką, rozszerzenie zasięgów, zdobycie nowych odbiorców i potencjalnych klientów, a także zbudowanie lub wzmocnienie wizerunku firmy.
Często najlepszym wyborem, by skorzystać z potencjału, jaki niesie digital marketing, jest współpraca ze specjalistami. Jeśli szukasz wsparcia z zakresu marketingu cyfrowego, zajrzyj na stronę Euvic: https://www.euvic.com/pl/oferta/digital-marketing/. Filar działu Performance w firmie Euvic składa się z ekspertów z ponad 15-letnim doświadczeniem w digital marketingu.
Fot.: materiał prasowy Klienta