Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Pozycjonowanie to podstawowe działanie, jakie wykonuje się w celu zwiększenia widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych. Warto jednak wiedzieć, że istnieją różne rodzaje pozycjonowania. Jednym z nich jest SEO lokalne. Na czym polega pozycjonowanie regionalne i kiedy warto je zastosować?
Pozycjonowanie to nic innego jak optymalizacja strony pod wyszukiwarki poprzez zastosowanie fraz kluczowych oraz innych działań. Dzięki temu zwiększa się szansa na to, że strona pojawi się w organicznych wynikach wyszukiwania. Obecnie większość osób wyszukuje towarów i usług właśnie przez przeglądarkę. Dlatego też, jeśli frazy wpisywane przez użytkownika będą pokrywać się z tymi zastosowanymi na stronie to stąd już tylko krok do tego, by dana osoba trafiła właśnie na naszą witrynę.
W przypadku klasycznego SEO wykorzystuje się frazy, które dana osoba może wpisywać, wyszukując konkretne usługi czy też produkty. Jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne, działa to bardzo podobnie. Z tą różnicą, że w tym przypadku skupiamy się przede wszystkim na tym, by stworzyć lokalne frazy kluczowe. Może oznaczać to dodanie do nich regionu, miejscowości, czy też nawet dzielnicy w danym mieście.
Lokalne SEO zapewni wiele korzyści. Przede wszystkim, zapewnia bardzo efektywne pozycjonowanie w przypadku wyszukiwania lokalnego. Dokładniej mówiąc, zastosowanie lokalnego SEO sprawia, że strona WWW nie musi konkurować z ogólnymi wynikami, ponieważ będzie pojawiać się w wyszukiwaniu skoncentrowanym na konkretnej lokalizacji. Jeśli więc dana osoba będzie szukać fryzjera w Krakowie, i taką też frazę wpisze, to z łatwością trafi na stronę, która jest pozycjonowana lokalnie. Przy klasycznym SEO dopasowanie nie będzie już tak precyzyjne.
Warto mieć na uwadze, że obecnie, większość osób wyszukuje usług właśnie w wyszukiwarce Google. Dotyczy to zarówno mieszkańców konkretnych miast, jak i turystów, którzy je odwiedzają. Pójście do przypadkowej restauracji, czy też salonu masażu to raczej rzadkość. Zwykle szukamy dostępnych opcji w internecie i na podstawie wyników wybieramy tę, która jest najatrakcyjniejsza — oferuje najlepsze produkty, ma najlepsze opinie, najciekawsze menu, czy najatrakcyjniejsze ceny. Jeśli więc nasza strona znajdzie się w lokalnych wynikach wyszukiwania, mamy znacznie większe szanse na pozyskanie nowych klientów. To obecnie jeden z najlepszych sposobów na reklamę w internecie. Dlatego też nie warto czekać! Na https://harbingers.io/ możemy skorzystać ze wsparcia najlepszych specjalistów od lokalnego SEO.
Pozycjonowanie lokalne to fantastyczne rozwiązanie właściwie dla każdego, kto prowadzi swoją firmę z myślą o lokalnych klientach. Świetnie wpisują się w to na przykład przedsiębiorcy świadczący różnego rodzaju usługi. Studio fryzjerskie, czy kosmetyczne, warsztaty samochodowe, usługi transportowe, prywatne gabinety medyczne i wszelkie tego typu biznesy warto pozycjonować lokalnie, ponieważ klienci coraz częściej właśnie w ten sposób wyszukują usług.
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się również w przypadku wszystkich prywatnych sklepów, restauracji, czy siłowni. Jest to właściwie idealne rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy, który chce pozyskać nowych klientów z okolicy.
A więc z lokalnego SEO warto skorzystać, gdy:
Fot.: materiał prasowy Klienta.