Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Pracownicy biura nieruchomości mają każdego dnia kontakt z wieloma osobami, muszą też zarządzać licznymi danymi. Żeby w to wszystko nie wkradł się chaos, należałoby wziąć pod uwagę rozwiązania informatyczne, które będą sprzyjać dobrej organizacji pracy.
Przeglądając różne oprogramowania, najlepiej skupić się na tych, które w sposób kompleksowy odpowiadają na wszystkie potrzeby firmy. Doskonałą propozycją będzie system ERP, który wspiera zarządzanie wszystkie obszary działalności firmy.
System ERP to nowoczesne specjalistyczne oprogramowanie, integrujące dane z każdego działu firmy w jedną wspólną bazę danych. To sprzyja wewnętrznemu obiegowi dokumentów, sprawnej komunikacji, porządkowi. Programy tego typu sprawdzą się w każdej firmie, w tym w biurze nieruchomości. Wynika to z ich modułowej budowy. W zależności od tego, w czym specjalizuje się firma i jakie są jej potrzeby, liczba i rodzaj modułów mogą być inne. Aby mieć więc pewność, że będziemy czerpać pełnię korzyści z tego narzędzia, zanim zostanie wdrożone, potrzebna jest dokładna analiza potrzeb. Jakie funkcje powinien mieć system ERP, kiedy interesuje nas program dla biur nieruchomości?
Ponieważ jednym z najważniejszych powodów, dla których biura nieruchomości decydują się na oprogramowanie, jest chęć podniesienia jakości obsługi klientów, nasz program musi posiadać CRM i funkcje sprzyjające budowaniu relacji. Liczy się możliwość prowadzenia kalendarza, wprowadzania zadań i robienia notatek. Dzięki temu zawsze będziemy pamiętać o umówionym spotkaniu i wcześniejszych ustaleniach. To będzie duże wsparcie w zarządzaniu procesami wynajmu albo sprzedaży nieruchomości.
Nieco inaczej będzie wyglądać sytuacja, kiedy biuro specjalizuje się zarządzaniu nieruchomościami. Wtedy musi wyliczać czynsze i media, prowadzić rozliczenia. Potrzebny będzie także przejrzysty i zawsze aktualny program księgowy. Ważne, by w jednym miejscu można było przygotować wszystkie dokumenty, a proces ten był prosty i maksymalnie zautomatyzowany. Program musi pozwolić na katalogowanie, tworzenie zestawień. Przejrzystość w dokumentach jest obowiązkowa. To nie tylko sprzyja porządkowi i redukuje ryzyko błędów, ale też wpłynie na relacje z najemcami, którzy zawsze dostaną na czas swoje rozliczenia.
Poza modułami, jakie sprzyjają lepszej współpracy z klientami, są takie, które będą wsparciem także w innych obszarach. Pomocne będą na przykład narzędzia do prowadzenia wszystkich spraw związanych z kadrami i płacami. Przydatny będzie moduł Business Intelligence pozwalający na tworzenie różnego rodzaju analiz i zestawień, które pozwolą zaplanować dalsze kierunki rozwoju. Podczas precyzowania, jakie moduły powinien mieć program, być może będą takie, wobec których będziemy się zastanawiać, czy przydadzą się w przyszłości. Z tego względu dobrze wybierać takie systemy, które można w przyszłości doposażać o nowe funkcjonalności.
Fot.: materiał prasowy Klienta.