Nowe technologie

Gdzie można sprzedawać biżuterię?

Potrzebujesz ok. 8 min. aby przeczytać ten wpis
Gdzie można sprzedawać biżuterię?

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Biżuteria to jedna z najpopularniejszych w sieci kategorii produktów, która może stać się podstawą dobrze funkcjonującego biznesu. Jeśli chcesz zaoferować swoim klientom taki asortyment, ale nie wiesz, gdzie prowadzić sprzedaż, koniecznie zapoznaj się z naszym poradnikiem. Podpowiemy Ci, jak handlować biżuterią w Internecie!

Dlaczego sprzedaż biżuterii to dobry pomysł?

Zgodnie ze raportem E-commerce w Polsce, w 2022 roku 34% internautów przynajmniej raz zamówiło biżuterię w sieci. Wśród samych kobiet odsetek ten wynosił aż 41%. Konsumenci cenią sobie zakupy online przede wszystkim za oszczędność czasu, wygodną dostawę, możliwość porównania wielu ofert i dostęp do oryginalnych produktów. Dla sprzedawców biżuterii wszystko to oznacza ogromną bazę potencjalnych klientów w Internecie.

Biżuteria doskonale sprawdza się jako asortyment sklepu internetowego także ze względu na swoje skromne gabaryty. Tego typu produkty nie wymagają dużej przestrzeni magazynowej i są łatwe w wysyłce. Co więcej, stosunkowo trudno je uszkodzić i rzadko podlegają zwrotom. W połączeniu z możliwością narzucania na nie wysokiej marży, czyni to z nich idealny towar dla e-commerce’u.

Zauważ, że otwarcie sklepu internetowego z biżuterią nie powinno Ci sprawić najmniejszych problemów. Będziesz potrzebować jedynie funkcjonalnego oprogramowania, które zautomatyzuje większość procesów.

Gdzie sprzedawać biżuterię?

Nie ulega wątpliwości, że sprzedaż biżuterii w sieci to znakomity pomysł na biznes. Internet daje jednak całe mnóstwo różnych możliwości, więc przed wejściem na rynek warto zastanowić się, które dokładnie miejsca wybrać do prowadzenia handlu. Do najpopularniejszych propozycji należą:

Własny sklep internetowy

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, uruchomienie własnej witryny sklepowej jest dziś wyjątkowo łatwe. Nie wymaga ani specjalistycznej wiedzy, ani profesjonalnego sprzętu. Najlepszym rozwiązaniem okaże się skorzystanie z oprogramowania typu Software as a Service, które zagwarantuje Ci dostęp do wszelkich niezbędnych udogodnień, takich jak:

  • łatwy w obsłudze kreator sklepu,
  • edytowalne szablony witryny,
  • bramki płatności,
  • usługi kurierskie,
  • integracje z hurtowniami,
  • integracje z dodatkowymi kanałami sprzedaży,
  • dostęp do aplikacji mobilnej,
  • narzędzia marketingowe,
  • minisystem księgowy,
  • fachowe wsparcie techniczne.

Ogromna zaleta własnego sklepu internetowego polega na całkowitej niezależności i możliwości rozwoju marki zgodnie z osobistą wizją. W takim przypadku nie musisz martwić się żadnymi prowizjami ani dodatkowymi opłatami. Samodzielnie decydujesz o marżach, działaniach marketingowych czy warunkach transakcji. Jest to zatem najlepsze rozwiązanie dla przedsiębiorców, którym zależy na rozpoznawalności, nawet kosztem mniejszej (zwłaszcza na początku) sprzedaży.

Allegro

Działania sprzedażowe w ramach własnego sklepu internetowego warto uzupełnić aktywnością w marketplace’ach. W Polsce absolutnym liderem wśród serwisów tego typu jest Allegro. Czeka tam na Ciebie ogromna baza potencjalnych klientów, zdecydowanych na zakup konkretnych produktów. Platforma jest przy tym bardzo łatwa w obsłudze i zapewnia dostęp do wielu atrakcyjnych narzędzi marketingowych.

Za wadę Allegro należy natomiast uznać liczne i stosunkowo wysokie prowizje, a także ogromną konkurencję. Wszystko to przekłada się na trudności z wybiciem się na rynku oraz ograniczone możliwości w zakresie narzucanych marż. Mimo wszystko największy polski marketplace okaże się idealnym rozwiązaniem dla początkujących sprzedawców biżuterii, którym zależy na imponujących zasięgach.

Sklep na Facebooku i Instagramie

Social selling to jedno z nowoczesnych oblicz e-commerce’u. Konsumenci coraz więcej czasu spędzają w swoich mediach społecznościowych, a sprzedawcy rozumiejący te trendy podążają w ślad za nimi. Z tego względu Facebook wprowadził specjalną funkcję sklepu, pozwalającą na prowadzenie handlu bezpośrednio w serwisie. Umożliwia ona oznaczanie produktów w postach i relacjach, a w niektórych krajach nawet finalizowanie transakcji za pośrednictwem Facebooka. W Polsce linki prowadzą kupujących do kart poszczególnych produktów w Twojej witrynie.

Sklep na Facebooku, a zwłaszcza na Instagramie to właściwie obowiązkowy kanał sprzedaży w przypadku biżuterii. Stanowi ona atrakcyjną wizualnie kategorię produktów, które aż proszą się o to, by eksponować je i oznaczać na zdjęciach oraz filmikach. Wykorzystaj więc możliwości mediów społecznościowych, aby maksymalnie skrócić ścieżkę zakupową swoich potencjalnych klientów.

Skąd wziąć biżuterię na sprzedaż?

Wiedząc, gdzie sprzedawać biżuterię, musisz się jeszcze tylko zastanowić nad tym, skąd ją pozyskiwać. Do dyspozycji masz kilka sprawdzonych rozwiązań:

Zakup biżuterii u producenta

To metoda zalecana przede wszystkim dużym sklepom internetowym, które mogą pozwolić sobie na zamawianie dużej liczby produktów na raz. Wiąże się to nie tylko z koniecznością zainwestowania sporej sumy, ale także z ryzykiem, że całego towaru nie uda się sprzedać w założonym czasie. Zakup biżuterii u producenta gwarantuje jednak najniższe koszty jednostkowe.

Zakup biżuterii w hurtowni

To rozwiązanie, które daje Ci dostęp do ogromnej bazy produktów, a zarazem do możliwości negocjowania warunków transakcji. Hurtownie ustalają bowiem ceny indywidualnie. Plusem tej metody jest również opcja integracji sklepu z bazą dostawcy, dzięki której wszystkie produkty zostaną wprowadzone na stronę automatycznie.

Dropshipping biżuterii

To model logistyczny polegający na przeniesieniu odpowiedzialności za magazynowanie i wysyłkę produktów na hurtownie. Biżuterię kupujesz u dostawców dopiero wtedy, gdy otrzymasz na nią zamówienie. Dzięki temu nie ponosisz zbędnego ryzyka inwestycyjnego, a zarazem redukujesz koszty prowadzenia sprzedaży.

Ręczne wytwarzanie biżuterii

Niektórzy wchodzą na rynek biżuterii z własnym rękodziełem. Pozwala im to wyróżnić się na rynku i zminimalizować koszty pozyskania towaru. Jeśli chcesz zaproponować swoim klientom coś oryginalnego, dobrze zastanów się jednak nad wyborem kanałów sprzedaży. Produkty handmade najlepiej oferować we własnej witrynie e-commerce, w serwisach ogłoszeniowych lub mediach społecznościowych, a także na specjalnych platformach dedykowanych twórcom rękodzieła.

Jak sprzedawać i promować biżuterię w Internecie?

Kiedy już pozyskasz biżuterię na sprzedaż i wybierzesz odpowiednie kanały dotarcia do klientów, przyjdzie czas na to, by zadbać o detale. Twoja strategia marketingowa powinna uwzględniać przede wszystkim następujące elementy:

  • Wysokiej jakości opisy produktów — stwórz wyczerpujące i oryginalne treści na potrzeby swojej strony internetowej, pamiętając o ich optymalizacji pod kątem SEO. Opisy powinny obejmować specyfikację produktów, odpowiadać na wszystkie pytania klientów i zachęcać ich do transakcji.
  • Atrakcyjne zdjęcia i materiały wideo — prezentacja wizualna jest szczególnie istotna w branży jubilerskiej, toteż zadbaj o atrakcyjną ekspozycję produktów za pomocą profesjonalnych sesji zdjęciowych oraz nagrań wideo.
  • Intuicyjna nawigacja w sklepie — czytelne drzewko kategorii, przyjazny użytkownikowi interfejs, dostęp do filtrów i wewnętrznej wyszukiwarki to kryteria, które nie tylko zwiększą prawdopodobieństwo finalizacji transakcji przez Twoich klientów, ale też pozytywnie wpłyną na proces pozycjonowania strony w Google.
  • Cross-selling i upselling — to techniki polegające na proponowaniu klientom produktów powiązanych i komplementarnych. Odpowiednie algorytmy mogą zachęcać użytkowników Twojej strony do zakupu artykułów podobnych do tego, co aktualnie zamawiają.
  • USP i social proof — unique selling proposition to cecha, która powinna wyróżniać Cię na tle konkurencji (np. ekologiczna produkcja biżuterii). Social proof jest natomiast dowodem zaufania ze strony Twoich klientów, który ma za zadanie przekonywać kolejnych użytkowników do finalizacji transakcji.
  • Kompleksowa obsługa klientów — aby utrzymywać klientów i zwiększać sprzedaż, musisz zadbać o sprawną komunikację. Dodatkowym plusem okażą się z pewnością takie udogodnienia jak darmowa dostawa, możliwość personalizacji produktów (np. grawerowanie) czy pakowanie biżuterii na prezent.
  • Sprzedaż wielokanałowa — jak już pisaliśmy, sprzedaż biżuterii powinna odbywać się w kilku kanałach jednocześnie. Pozwoli Ci to pozyskiwać więcej klientów i zwiększyć rozpoznawalność marki w sieci. Działania pomiędzy różnymi platformami (np. Allegro, eBay, Ceneo, OLX, EmpikPlace itd.) zintegrujesz za pomocą dobrego oprogramowania e-commerce. 
  • E-mail marketing — w wiadomościach do klientów możesz informować ich o promocjach czy nowych kolekcjach. Za zapisanie się do newslettera warto nagradzać użytkowników np. rabatami.
  • Influencer marketing — sprzedając biżuterię, warto nawiązywać współpracę z różnymi twórcami internetowymi (np. w ramach TikToka, YouTube’a czy Instagrama). Dzięki dobrej strategii influencer marketingowej możesz w naturalny i atrakcyjny sposób zwiększyć rozpoznawalność swojej marki i dotrzeć do nowych odbiorców.

Gdzie można sprzedawać biżuterię? Podsumowanie

Dzięki naszym wskazówkom wiesz już nie tylko, gdzie sprzedawać biżuterię w Internecie, ale także skąd ją pozyskiwać i jak promować swoją markę. Jeśli chcesz wejść na rynek z takim asortymentem, w pierwszej kolejności zaopatrz się w dobre oprogramowanie sklepowe i uruchom witrynę e-commerce. Pozwoli Ci ono zintegrować stronę z hurtowniami i prowadzić sprzedaż w wielu miejscach w sieci jednocześnie!

Zdjęcie: materiał Klienta.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*