Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Walcząc o wysoką pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google, trzeba być gotowym na pokonanie różnych przeszkód. Jedną z nich przedstawiamy w poniższym artykule – duplicate content skutecznie minimalizuje szansę na dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów za pośrednictwem wyszukiwarki. Zapoznaj się z naszym artykułem i dowiedz się, czym jest duplikacja treści i jak ją usunąć.
Duplicate content, czyli powielenie treści, to sytuacja, kiedy ta sama zawartość tekstowa istnieje pod wieloma adresami URL. Wyróżnia się dwa rodzaje duplikacji:
1. Zewnętrzna – identyczna treść znajduje się na wielu witrynach.
2. Wewnętrzna – powielona treść występuje w jednej witrynie.
Duplikacja treści może pojawić się na stronie zarówno w wyniku świadomych działań, jak i nieświadomych.
Do zewnętrznego powielenia treści na stronach internetowych dochodzi wówczas, gdy w witrynach odrębnych firm zostanie opublikowana identyczna treść. Osoba publikująca może na przykład skopiować opisy z innej witryny, zamiast stworzyć je samodzielnie. Duplicate content pojawia się wtedy, gdy właściciel sklepu online wstawi na własnej stronie opis towaru pochodzący z witryny producenta. Roboty Google uznają taką treść za zduplikowaną, co wpływa negatywnie na pozycję strony w wyszukiwarce.
Z wewnętrznym duplicate content mamy do czynienia wtedy, gdy na różnych podstronach jednej witryny znajdują się identyczne treści. Taki rodzaj powielenia treści wystąpi, jeśli na przykład opublikujesz identyczny opis produktu przy każdym z wariantów artykułu. Do wewnętrznego duplicate content dochodzi również wtedy, gdy brakuje przekierowania 301. W takiej sytuacji witryna wyświetla się zarówno z przedrostkiem www, jak i bez niego. Roboty Google uznają każdy adres URL za osobną podstronę, dlatego wówczas ma miejsce powielenie treści. Podobny problem z duplicate content pojawi się również wtedy, gdy w tym samym czasie będziesz używać wariantu strony z ssl i bez niego (http i https). Ustalając, czy na stronie internetowej występuje duplicate content, sprawdź również, czy kilka adresów URL nie odnosi się do identycznej podstrony, na przykład: www.lesnyzaulek.pl/ofirmie i www.lesnyzaulek.pl/index.php/ofirmie. W takiej sytuacji dochodzi do powielenia treści, ponieważ roboty Google docierają do tych samych treści opublikowanych na innych podstronach.
Po pierwsze, aby pozbyć się duplicate content, należy tworzyć własne, unikalne teksty. Roboty Google potrafią bowiem surowo ukarać za plagiat. Wszelkie nieuczciwe praktyki, takie jak publikowanie treści skopiowanych z innych witryn, są niewskazane, jeśli chcesz, by Twoja strona internetowa znalazła się jak najwyżej w wyszukiwarce. Ponadto, aby usunąć duplicate content, należy podjąć takie działania jak:
Jeśli chcesz, by Twoja strona internetowa znajdowała się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google, nie możesz pominąć kwestii duplicate content. Roboty Google po odkryciu, że na różnych stronach występują powielone treści, mogą ukarać witrynę, obniżając jej pozycję w rankingach wyszukiwania, a nawet ją blokując. Potrzebujesz pomocy specjalistów podczas pozycjonowania, pozbywania się duplicate content i tworzenia profesjonalnej strony internetowej w Lublinie? Zobacz więc ofertę IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe i rozwijaj swoją markę w internecie.
Fot.: Nick Morrison/unsplash.com