e-brain

Co w pozycjonowaniu liczy się najbardziej?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Co w pozycjonowaniu liczy się najbardziej?

Prowadzenie własnej firmy w sieci to nie lada wyzwanie. Jeszcze do niedawna był to szczególnie łatwy rynek – minimalne wymagania finansowe niezbędne do prowadzenia własnej strony internetowej oraz brak potrzeby zatrudniania pracowników i wynajmu lokali sprawiało, że wiele osób porzuciło sprzedaż bezpośrednią na rzecz e-commerce.

Teraz jednak jest zupełnie inaczej. Ogromna konkurencja, na którą składają się zarówno niewielkie firmy, jak i największe koncerny, znacznie utrudnia osiągnięcie dobrych wyników, szczególnie start-upom. Odpowiedzią na niską popularność danej strony jest pozycjonowanie IdoSell oraz innych CMS’ów. Proces ten jest jednym z najważniejszych we współczesnym świecie opartym na internetowej sprzedaży.

Poznaj definicję SEO i wpływ pozycjonowania na branżę e-commerce

Co to jest SEO? To szeroki zakres różnych czynności, które mają na celu spełnienie przez daną witrynę wszystkich wytycznych stawianych przez algorytm Google, który na bieżąco oblicza i analizuje pozycję wybranej strony w list SERP – Search Engine Results Page. Algorytm pobiera wszelkie istotne informacje na temat strony wykorzystując w tym celu Googleboty, czyli roboty crawlujące, które ciągle analizują i pobierają informacje z ogólnodostępnych stron (bez nałożonej blokady na roboty indeksujące).

Wpływ pozycjonowania na branżę e-commerce jest wręcz ogromny. Internauta wpisuje frazę kluczową w polu wyszukiwania, np. “fryzjer męski tanio kraków”, a na następnej stronie pokazują mu się wyniki zgodne z jego oczekiwaniami. Zadaniem algorytmu jest to, aby ten internauta otrzymał tekst, witrynę bądź wizytówkę firmy stacjonarnej stuprocentowo dopasowanej do tego słowa kluczowego. Pozycjonowanie polega na tym, aby znaleźć się w wynikach jak najwyżej.

Czy warto przeprowadzić pozycjonowania?

Pozycjonowanie Shoper oraz innych sklepów internetowych jest w zasadzie najważniejszym działaniem w sieci i nie bez powodu uchodzi za najlepszą broń do zwalczania niewielkich zysków i konwersji.

Podstawową kwestią są oczekiwania. Jeśli Twoim celem jest dostanie się aż na sam szczyt wyników wyszukiwania w popularnym słowie kluczowym, uzbrój się w cierpliwość i odpowiednio duże zasoby gotówki. Z reguły tego typu działania są polecane przedsiębiorstwom z ugruntowaną pozycją, które chcą jeszcze ją wzmocnić w dodatkowych frazach.

Jeśli jednak zależy Ci na standardowym pozycjonowaniu, możesz zacząć od dziś. Proces ten w przypadku typowych działań, które są nastawione na osiągnięcie jakiejkolwiek pozycji na pierwszej stronie wyników, nie kosztuje zbyt wiele w stosunku do możliwości.

Zdj. główne: myriam jesser/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*