Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Przedsiębiorcy i specjaliści z różnych dziedzin bardzo chętnie korzystają z możliwości jakie dają media społecznościowe, a w szczególności portal LinkedIn. Portal dla pracowników to doskonałe miejsce, żeby promować swoją osobę, a w przypadku przedsiębiorców – całą firmę. Osiągniemy zdecydowanie lepsze efekty, gdy zainwestujemy w profesjonalne fotografie biznesowe.
Dzięki założeniu kompletnego profilu w serwisie LinkedIn przestajemy być anonimowi dla potencjalnych pracodawców i partnerów biznesowych. Działalność w mediach społecznościowych nie kosztuje wiele, pozwala za to na osiągnięcie bardzo dobrych efektów. Warunkiem jest jedynie stworzenie profilu, który przyciągnie uwagę potencjalnych odbiorców.
Piotr Michalak – przedsiębiorca, fotograf: Krzysztof Zaleski
Osoby zakładające konta na LinkedIn często zamieszczają kompletne informacje na temat swojego wykształcenia, doświadczenia zawodowego i umiejętności, natomiast poświęcają stosunkowo niewiele uwagi (lub nie poświęcają jej wcale) zdjęciom profilowym. Gdyby nasze zdjęcie profilowe było dopracowane w takim samym stopniu jak nasze CV, prawdopodobnie odnosilibyśmy znacznie większe sukcesy.
Eksperci od wizerunku zdecydowanie odradzają wklejanie na LinkedIn zdjęcia z paszportu, dowodu osobistego, a co gorsza z ubiegłorocznych wakacji. Profesjonalne media społecznościowe związane z pracą to nie jest miejsce na tego typu fotografie. Pamiętajmy, że przytłaczająca większość użytkowników regularnie korzystających z LinkedIn zgodnie przyznaje, że dobre zdjęcie profilowe zwiększa ich zaufanie do danej osoby, sprawia, że wydaje się im ona specjalistą w swojej branży.
Tamara Małasiewicz – dyrektor zarządzająca SIDiR, fotograf: Krzysztof Zaleski
Ludzie, którzy twierdzą, że wiedza i umiejętności obronią się same mogliby mieć stuprocentową rację jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Współczesny rynek zmienił się jednak diametralnie od tamtego czasu. Jest bardzo prawdopodobne, że potencjalni odbiorcy naszych produktów i usług, są w stanie skorzystać z podobnej oferty firmy zlokalizowanej na drugim końcu Polski (a czasem nawet na drugim końcu świata). Duża konkurencja sprawia, że musimy jakoś przyciągnąć ich uwagę, żeby mogli się przekonać o wysokiej jakości naszych usług. Jednym z lepszych sposobów na zdobycie zainteresowania jest zadbanie o swój wizerunek w sieci.
Inni ludzie oceniają nas po wyglądzie (a my postępujemy tak samo), niezależnie od tego czy się nam to podoba czy nie. Na podstawie jednego nietrafionego zdjęcia zamieszczonego w internecie mogą dojść do wniosku, że nie znamy się na swoim fachu. Co gorsza nie będą skłonni do zmiany zdania na nasz temat. Najlepsze co możemy zrobić to wykorzystanie tej ludzkiej skłonności do powierzchownej oceny dla własnych celów. Profesjonalne zdjęcia biznesowe mogą sprawić, że zaczniemy być postrzegani zupełnie inaczej niż dotychczas.
Jeżeli myślimy o wykonaniu profesjonalnych zdjęć profilowych na LinkedIn pamiętajmy, żeby powierzyć je tylko i wyłącznie doświadczonemu fotografowi biznesowemu. Taka osoba ma doświadczenie (często wieloletnie) w pracy z klientami z różnych branż, dlatego będzie wiedziała jaki rodzaj fotografii będzie przemawiał do potencjalnych odbiorców naszych produktów i usług.
Pamiętajmy, że w przypadku zdjęć u fotografa biznesowego płacimy za efekt, który możemy uzyskać dzięki jego pracy, a nie za pojedyncze fotografie.