Pozycjonowanie to długi i wieloetapowy proces, mający na celu poprawę widoczności danej witryny w wyszukiwarce Google. Stanowi jedno z najważniejszych działań marketingowych we współczesnym świecie i jest uznawane za znacznie bardziej efektywne niż tradycyjna reklama displayowa bądź artykuły sponsorowane. Proces ten, mimo jego ogromnego skomplikowania i dużych trudności w trakcie realizacji, wiąże się zawsze ze znacznym podwyższeniem zysków danego biznesu z powodu większej rozpoznawalności witryny na rynku. Początkowo każda witryna ląduje na końcowych stronach wyszukiwarki. W pozycjonowaniu chodzi o to, aby dostać się z wybranymi podstronami jak najwyżej, najlepiej na jedne z pierwszych miejsc w TOP5, TOP3 bądź TOP1.
Nie bez znaczenia jest jednak firma, która podejmie się tego typu działań. Wśród wielu agencji z siedzibą w Poznaniu warto z pewnością wyróżnić Grupę iCEA, która od wielu lat wyznacza na tym rynku trendy i stara się spełnić wszelkie oczekiwania nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców. Agencja Grupa iCEA jest marką samą w sobie, a z jej usług korzystają zarówno start-upy, jak i firmy z wieloletnim stażem na rynku, które mają już przeszłość w wyszukiwarce Google za sobą. Jej podstawowym wyróżnikiem na tle innych agencji jest znakomite podejście do klienta i chęć realizacji wszelkich założeń w możliwe jak najkrótszym czasie.
Pozycjonowanie z iCEA polega na spełnieniu wszelkich założeń algorytmu Google, który na bieżąco oblicza pozycję danej witryny WWW, analizując dane pozyskane za pomocą robotów Google. Roboty w trybie ciągłym przeczesują cały internet w poszukiwaniu świeżych witryn bądź w przypadku zaktualizowania już istniejących. Roboty zbierają dane, po czym przekazują je do algorytmu wyliczającego pozycję danej witryny pod wybraną frazę kluczową. Obliczenia należą do szczególnie skomplikowanych, gdyż algorytm bierze pod uwagę nawet kilkaset parametrów każdej strony internetowej w celu ich precyzyjnego porównania z innymi stronami znajdującymi się w jej zasobach.
Firmie realizującej proces pozycjonowania powinno zależeć na spełnieniu wszelkich wytycznych algorytmu, który jest utajniony i nikt nie ma dostępu do jego realnych założeń. Dlatego też powodzenie prac jest zależne przede wszystkim od doświadczenia wybranej agencji oraz od jej chęci podnoszenia swoich kwalifikacji poprzez uczestnictwo w wielu branżowych szkoleniach.
Branża e-commerce rośnie z roku na rok, a udział sprzedaży bezpośredniej usług i towarów zdaje się znikać na rzecz transakcji realizowanych w sieci. Nie dzieje się to jednak bez powodu. Zakupy w sieci są wygodne – klient może kupić towar bez wychodzenia z domu, a kurier dostarczy zamówienie pod same drzwi. Nie bez znaczenia jest także możliwość łatwego porównania cen u wielu dostawców. Możesz przejrzeć oferty kilku największych sklepów w przeciągu jedynie kilku minut lub poszukać mało znanego dostawcy, który ma poszukiwany towar lub usługę jeszcze taniej.
Pozycjonowanie sprawi, że Twoja strona staje się bardziej widoczna w wyszukiwarce Google i mogą na nią trafić wszyscy potencjalni klienci po wpisaniu przez nich wybranej frazy kluczowej. Internauci jednak cenią swój czas, dlatego znalezienie się np. na 5 stronie nie zawsze odwdzięczy się jakimikolwiek konwersjami, gdyż z reguły użytkownik wyszukiwarki przegląda maksymalnie 3 pierwsze strony w SERP (Search Engine Results Page). Warto tym samym znaleźć się jak najwyżej.
Pozycjonowanie to proces szczególnie narażony na popełnienie błędów i zazwyczaj dopiero przeprowadzenie wszystkich etapów może prowadzić do dobrych, przewidywalnych wyników. Podstawowe kroki pozycjonowania to:
Fot. Annie Spratt/unsplash.com
Pozycjonowanie stron jest wyjątkowo ważnym działaniem dla każdej osoby posiadającej sklep, zwiększa twoją widoczność w sieci i również wpływa pozytywnie na twoje relacje z klientem i budowanie jego zaufania. Skuteczne pozycjonowanie stron www nie jest łatwe dla osoby nie próbującej samodzielnie pozycjonować swój sklep, jest to jednak na tyle złożony proces, że w tym przypadku potrzeba jest wiedza oraz umiejętności aby twoja strona nie wylądowała na ostatnich stronach wyszukiwania.