Nowe technologie

Dlaczego warto inwestować w PWA?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Dlaczego warto inwestować w PWA?

Freepik

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Z dobrodziejstw nowych technologii każdego dnia korzystają w mniejszym lub większym stopniu miliony osób na całym świecie. Coraz więcej z nich sięga po smartfony, na których można dokonywać płatności, robić zakupy, prowadzić rozmowy, grać czy wyszukiwać informacje w internecie. Pojawiają się tutaj jednak problemy związane z optymalizacją aplikacji mobilnych i stron www w kontekście ich prędkości oraz bezpieczeństwa. Dlatego też coraz więcej firm decyduje się na inwestycję w aplikacje PWA, czyli w Progresywne Aplikacje Internetowe.

Czym są aplikacje PWA? 

Aplikacje PWA to elastyczne rozwiązanie przeznaczone m.in. dla firm notujących duży ruch z urządzeń mobilnych oraz tych, które chcą rozszerzyć swoją komunikację na użytkowników mobile. Progresywne Aplikacje Internetowe mają pomagać w jak najwygodniejszym odbiorze stron www i to niezależnie od systemu operacyjnego oraz jakości połączenia z internetem.

Już samo wejście na stronę PWA spowoduje, że zawartość aplikacji zostanie zapisana w pamięci urządzenia, co z kolei umożliwia odwiedzenie strony internetowej w trybie offline. Dzięki aplikacji możliwe jest odtworzenie takiego samego wyglądu strony na wszystkich urządzeniach, co jest bardzo ważne z perspektywy firmy, bo klient nie traci wówczas kontaktu wizualnego z marką. 

Co więcej, wdrożenie aplikacji PWA jest znacznie tańsze niż w przypadku tradycyjnych aplikacji natywnych. Ich wykorzystanie może się przełożyć na znaczący wzrost sprzedaży — aplikacje są szybkie, działają bezproblemowo i wyglądają nowocześnie. To doskonała propozycja dla firm, które szukają sposobu na szybkie i skuteczne dotarcie do użytkowników mobile. 

Co wyróżnia aplikację PWA? 

Aplikacje PWA charakteryzują się przede wszystkim prędkością. Ma to kluczowe znaczenie, bo wielu użytkowników rezygnuje z odwiedzin danej strony, jeśli ta wczytuje się dłużej niż kilka sekund. Ponadto odchodzi tutaj konieczność instalacji i aktualizacji, które również bywają problematyczne i frustrujące z perspektywy klienta. 

Aplikacje PWA można uruchomić na każdym urządzeniu i każdym systemie operacyjnym. Są one też znacznie tańsze we wdrożeniu niż tradycyjne aplikacje natywne ze względu na fakt, że działają w przeglądarce i na wielu platformach (nie trzeba ich wdrażać pojedynczo).

Aplikacje PWA będzie wyświetlać się i działać tak samo zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i tabletach czy smartfonach — użytkownik otworzy je na Windowsie, Androidzie czy iOS. Co więcej, zyskuje on do niej natychmiastowy dostęp z możliwością zapisania aplikacji na ekranie głównym i korzystania z powiadomień push.

Inne zalety aplikacji PWA z perspektywy firmy: 

  • możliwość pełnego wykorzystania obszaru omnichannel poprzez jednolite doświadczenia zakupowe,
  • zwiększenie zaangażowania klienta, co wynika z działania strony w trybie offline i zastosowania komunikatorów typu push,
  • wzrost zaufania dzięki spójnej komunikacji wizualnej,
  • optymalizacja, tj. szybszy dostęp klienta do interesujących go treści, a także zwiększona efektywność jego obsługi,
  • wzrost konwersji w przypadku wykorzystania, np. w sektorze e-commerce.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*