Artykuł sponsorowany

Aktywność fizyczna zwiększa zapotrzebowanie kaloryczne, dlatego warto zdecydować się na rodzaj odżywiania, który zapewni wysoką podaż białka i węglowodanów. Właściwie zbilansowana dieta pomoże osiągnąć sportowcowi wyznaczone cele. 

Wpływ diety na organizm 

Osoby, które regularnie trenują, powinny pamiętać o dostarczaniu organizmowi odpowiednich materiałów budulcowych i regeneracyjnych. Rozsądnie skomponowany jadłospis, który zostanie dostosowany do indywidualnych potrzeb, wpłynie pozytywnie na zdrowie, samopoczucie, regenerację i z pewnością pomoże w osiągnięciu wymarzonych wyników sportowych. 

Zapotrzebowanie kaloryczne

Przy układaniu zbilansowanej diety warto wziąć pod uwagę m.in. zapotrzebowanie energetyczne, które obejmuje liczbę kalorii, której potrzebuje organizm do prawidłowego funkcjonowania. Wartość zapotrzebowania kalorycznego jest kwestią indywidualną i przy jej ustalaniu należy uwzględnić m.in.: wiek, płeć, wagę i wzrost, a także tryb pracy i poziom aktywności fizycznej. Osoby, które często trenują, zużywają więcej energii i tracą więcej masy ciała, stąd konieczna jest właściwe zaspokojenie dziennego zapotrzebowania kalorycznego. 

Dieta wysokobiałkowa 

Jeśli zależy Ci na zbudowaniu i utrzymaniu masy mięśniowej, zwróć uwagę na zawartość białka w diecie, które to stanowi podstawowy element budulcowy naszych tkanek. Należy pamiętać, że białko wzmacnia mięśnie, zapewniając więcej siły na treningu, dzięki czemu możliwe jest operowanie większym ciężarem lub wykonywanie bardziej intensywnego treningu. Białko wspomaga też redukcję tkanki tłuszczowej, ponieważ większa ilość mięśni powoduje szybsze spalanie komórek tłuszczowych. W celu dostarczenia wartościowych protein do budowania i utrzymania masy mięśniowej można sięgnąć także po białko zawarte w odżywkach i preparatach dla sportowców. Uzupełnieniem zdrowej diety sportowca mogą być również suplementy, takie jak kreatyna, aminokwasy czy węglowodany. Producent wskazuje, że stosowanie produktów z kreatyną prowadzi do wzrostu zawartości fosfokreatyny w mięśniach, co przekłada się na na zwiększoną zdolność magazynowania energii dla osiągnięcia maksymalnego wysiłku fizycznego. Producent podaje również, że dla osób trenujących sporty siłowe preparaty keratynową są najlepszymi środkami anabolicznymi.

Jakich produktów lepiej unikać?

Przed treningiem nie należy spożywać posiłków, które mogłyby powodować uczucie ciężkości i utrudniać ćwiczenia. Natomiast z jadłospisu lepiej wyeliminować produkty smażone, zwłaszcza tłuste potrawy, białe pieczywo, alkohol, słodycze i słone przekąski.

Fot.: Jan Sedivy/unsplash.com

Napisz komentarz