Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Pozycjonowanie to podstawowe działanie, jakie wykonuje się w celu zwiększenia widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych. Warto jednak wiedzieć, że istnieją różne rodzaje pozycjonowania. Jednym z nich jest SEO lokalne. Na czym polega pozycjonowanie regionalne i kiedy warto je zastosować?
Lokalne pozycjonowanie strony — na czym polega?
Pozycjonowanie to nic innego jak optymalizacja strony pod wyszukiwarki poprzez zastosowanie fraz kluczowych oraz innych działań. Dzięki temu zwiększa się szansa na to, że strona pojawi się w organicznych wynikach wyszukiwania. Obecnie większość osób wyszukuje towarów i usług właśnie przez przeglądarkę. Dlatego też, jeśli frazy wpisywane przez użytkownika będą pokrywać się z tymi zastosowanymi na stronie to stąd już tylko krok do tego, by dana osoba trafiła właśnie na naszą witrynę.
W przypadku klasycznego SEO wykorzystuje się frazy, które dana osoba może wpisywać, wyszukując konkretne usługi czy też produkty. Jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne, działa to bardzo podobnie. Z tą różnicą, że w tym przypadku skupiamy się przede wszystkim na tym, by stworzyć lokalne frazy kluczowe. Może oznaczać to dodanie do nich regionu, miejscowości, czy też nawet dzielnicy w danym mieście.
Pozycjonowanie lokalne — zalety
Lokalne SEO zapewni wiele korzyści. Przede wszystkim, zapewnia bardzo efektywne pozycjonowanie w przypadku wyszukiwania lokalnego. Dokładniej mówiąc, zastosowanie lokalnego SEO sprawia, że strona WWW nie musi konkurować z ogólnymi wynikami, ponieważ będzie pojawiać się w wyszukiwaniu skoncentrowanym na konkretnej lokalizacji. Jeśli więc dana osoba będzie szukać fryzjera w Krakowie, i taką też frazę wpisze, to z łatwością trafi na stronę, która jest pozycjonowana lokalnie. Przy klasycznym SEO dopasowanie nie będzie już tak precyzyjne.
Warto mieć na uwadze, że obecnie, większość osób wyszukuje usług właśnie w wyszukiwarce Google. Dotyczy to zarówno mieszkańców konkretnych miast, jak i turystów, którzy je odwiedzają. Pójście do przypadkowej restauracji, czy też salonu masażu to raczej rzadkość. Zwykle szukamy dostępnych opcji w internecie i na podstawie wyników wybieramy tę, która jest najatrakcyjniejsza — oferuje najlepsze produkty, ma najlepsze opinie, najciekawsze menu, czy najatrakcyjniejsze ceny. Jeśli więc nasza strona znajdzie się w lokalnych wynikach wyszukiwania, mamy znacznie większe szanse na pozyskanie nowych klientów. To obecnie jeden z najlepszych sposobów na reklamę w internecie. Dlatego też nie warto czekać! Na https://harbingers.io/ możemy skorzystać ze wsparcia najlepszych specjalistów od lokalnego SEO.
Kiedy warto skorzystać z pozycjonowania lokalnego?
Pozycjonowanie lokalne to fantastyczne rozwiązanie właściwie dla każdego, kto prowadzi swoją firmę z myślą o lokalnych klientach. Świetnie wpisują się w to na przykład przedsiębiorcy świadczący różnego rodzaju usługi. Studio fryzjerskie, czy kosmetyczne, warsztaty samochodowe, usługi transportowe, prywatne gabinety medyczne i wszelkie tego typu biznesy warto pozycjonować lokalnie, ponieważ klienci coraz częściej właśnie w ten sposób wyszukują usług.
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się również w przypadku wszystkich prywatnych sklepów, restauracji, czy siłowni. Jest to właściwie idealne rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy, który chce pozyskać nowych klientów z okolicy.
A więc z lokalnego SEO warto skorzystać, gdy:
- prowadzi się prywatny, lokalny biznes
- chce się zastosować skuteczny marketing internetowy bez wysokich kosztów
- chce się pozyskać nowych klientów
- prowadzi się lokalny biznes w turystycznym mieście.
Fot.: materiał prasowy Klienta.