Nowe technologie

Komunikacja z klientem – jak wspomaga ją technologia?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Komunikacja z klientem – jak wspomaga ją technologia?

Artykuł sponsorowany

Jak wiadomo, dla każdej firmy komunikacja z klientem to jeden z najważniejszych aspektów funkcjonowania. W końcu klient jest dla firmy kluczowy i dostarczanie mu usług czy produktów to byt dla przedsiębiorstwa. Przez wiele lat komunikacja na płaszczyźnie firma – klient kulała. Godziny oczekiwania na połączenie, wieczne przekierowywanie rozmowy do innych działów albo po długich staraniach informacja, że firma nie zajmuje się takimi problemami, z jakimi się dzwoni. Każdy się z tym spotkał, każdy też przynajmniej raz rzucił sfrustrowany słuchawką i zrezygnował z prób skontaktowania się z jakąś firmą. Obecnie nowoczesne technologie pozwalają przedsiębiorcom na sprawniejszą komunikację z klientem. Zobacz, jakie to rozwiązania.

Technologia VoIP  

Ograniczone możliwości kontaktu z klientem przez długi czas były poważnym problemem. Szansa na wykonywanie połączeń wyłącznie telefonicznych, ograniczała, a czasem nawet uniemożliwiała kontakt z klientami z zagranicy lub po zmianie numeru. Technologia VoIP (Voice over Internet Protocol) polega na przesyłaniu dźwięku, w tym połączeń głosowych, przez Internet. Dzięki temu przesył sygnału nie jest uzależniony od sieci telefonicznej, jej zasięgu czy lokalizacji. Operator VoIP może połączyć się z każdym człowiekiem, który ma dostęp do Internetu. Dzięki temu rozwiązaniu Twoja firma może dotrzeć do znacznie szerszego grona potencjalnych klientów.    

Zapowiedzi IVR

IVR czyli Interactive Voice Recordings to wiadomości, które usłyszy klient po połączeniu się z numerem Twojej firmy. Interaktywne nagranie pomaga klientowi wybrać dział, z którym najlepiej połączyć się, by rozwiązać problem lub uzyskać informacje, na których mu zależy. Każdy choć raz słyszał w słuchawce: “By połączyć się z działem obsługi klienta, wybierz jeden.” – to właśnie IVR. Poza nagranymi komunikatami, ważne jest to, by pod cyframi, które wybierze klient kryły się przekierowania do odpowiednich działów. Właśnie dlatego przy konstruowaniu struktury IVR warto zaufać profesjonalistom. Zapowiedzi IVR pomagają klientowi oszczędzać czas, nerwy i dużo frustracji, związanej z oczekiwaniem na mnóstwo połączeń tylko po to, żeby dowiedzieć się, że dodzwonił się w złe miejsce. IVR znacznie zmniejsza ilość porzuconych połączeń, ponieważ nie nadwyręża cierpliwości klienta. Sprawia to, że komunikacja i obsługa klientów Twojej firmy będzie przebiegać znacznie sprawniej i efektywniej. 

fot. Nordwood Themes/Unsplash

Kody QR

Skanowanie kodów QR to kolejna droga do komunikacji z klientami. Choć nie jest to już taka nowinka, dopiero w ostatnich latach ta forma zdobywania informacji zaczęła stawać się codziennością. Poprzez umieszczenie kodu QR na ulotce, plakacie czy banerze reklamowym możesz przekazać potencjalnemu klientowi dużo więcej informacji o swojej firmie. To bardzo skuteczna, ale jednocześnie nienachalna forma komunikacji z klientem, który sam może chcieć uzupełnić informacje, które otrzymał na reklamie. Za pomocą kodu QR dajesz klientowi możliwość samodzielnego wyszukania informacji o firmie. Zadbaj tylko o to, by strona, na którą odnosi zeskanowany kod była atrakcyjna, przejrzysta i łatwa w obsłudze.

Komunikacja z klientem jest podstawą funkcjonowania firmy i pozyskiwania przez nią klientów. Jeśli chcesz zadbać o swoich potencjalnych klientów i jak najbardziej ułatwić im dotarcie do Ciebie, zapewnij mu jak najwięcej efektywnych ścieżek komunikacji. Dzięki temu klient nie zrazi się i nie zrezygnuje z oferty zirytowany przez długi czas oczekiwania i irytującą melodie w słuchawce, a szybko i sprawnie załatwi swoją sprawę, przy okazji zyskując sympatię do Twojej firmy. 

Fot. picjumbo.com/Pexels

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*