NaturaPogoda

Tegoroczna zima zaskakuje badaczy

Tegoroczna zima zaskakuje badaczy

Tego samego dnia naukowcy stwierdzili, że hawajski wulkan przykryła największa warstwa śniegu od lat, a na Antarktyce odkryto nieznane dotychczas człowiekowi istoty żyjące pod lodem.

Śnieg przykrył szczyty dwóch wulkanów znajdujących się na Hawajach na tak dużej powierzchni, że wzbudziło to zainteresowanie amerykańskich naukowców. Aktywny wciąż wulkan Mauna Loa w wyniku intensywnych opadów śniegu i burz śnieżnych pojawiających się na wsypie został przykryty największą i najgrubszą warstwą śniegu od 2000 roku, czyli momentu rozpoczęcia pomiarów. Śnieg na Hawajach nie należy do wyjątkowych zjawisk, jednak naukowcy odnotowali, że w tym roku opady były wyjątkowo obfite.

Nowe życie na Antarktyce

W tym samym czasie, gdy na Hawajach skupiano się na efektach intensywnej zimy, na Antarktyce badaczom z Wielkiej Brytanii udało się przewiercić 900 metrów w głąb lodowca. W otworze umieszczono kamerę, dlatego naukowcom udało się nagrać i sfotografować żyjące w oceanie organizmy. Odkrycie jest zaskakujące, ponieważ odwiert wykonano 260 kilometrów od brzegu lądu, a żaden z badaczy nie przewidywał, że w takiej odległości mogą jeszcze funkcjonować nowe gatunki.