HistoriaŚwiat

Tommy Hilfiger – marka, którą pokochali Polacy

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Tommy Hilfiger – marka, którą pokochali Polacy

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Tommy Hilfiger pozostaje jedną z popularniejszych i częściej wybieranych marek modowych nad Wisłą. Wiele osób kupuje jednak ubrania opatrzone słynnym logo bez świadomości historii marki czy życiorysu projektanta, na cześć którego została ona nazwana. W poniższym artykule postaramy się ją przybliżyć.

Tommy Hilfiger – marka dobrze znana w Polsce

Tommy Hilfiger to realna, historyczna postać. Jednak nie zawsze prowadził on swój własny biznes. Karierę projektanta mody rozpoczął, pracując etatowo. Przed podjęciem decyzji o otworzeniu swojej własnej firmy, przyszły innowator pracował dla pięciu marek. W jej podjęciu pomógł mu Mohan Murjani. Pochodzący z Indii, wychowany w Hong Kongu, a wyedukowany w USA i Wielkiej Brytanii Hindus działał w Ameryce od 1966 roku, rozwijając kolejne marki modowe. Po spotkaniu z młodym Hilfigerem w 1985 dostrzegł jego potencjał biznesowy i postanowił udzielić mu pomocy w rozwoju własnej marki.

Ponieważ Hilfiger był już ceniony w środowisku modowym, jego marka błyskawicznie się rozwijała. Swoją pierwszą kolekcję zaprojektował w stylu preepy. Znalazło to oczywiście przełożenie na zyski. W ten bowiem sposób ubierali się między innymi studenci ośmiu uczelni zrzeszonych w nieformalnej Ivy League, czyli Lidze Bluszczowej. Są to uczelnie przyjmujące głównie finansową elitę danego społeczeństwa.

Przełomowym momentem biznesu Hilfigera było doczekanie się billboardów na nowojorskim Times Square. Jest to duży plac na światowej sławy Manhattanie. Codziennie odwiedzają go dziesiątki tysięcy potencjalnych klientów. Nic dziwnego, że punkt styku z nimi w takim miejscu pomógł Hilfigerowi w rozwoju jego marki. Jednak jego współpraca z Hilfigerem zakończyła się w roku 1989, kiedy to ten ostatni związał swoje siły z działającym w Hong Kongu Silasem Chou.

Tommy Hilfiger – strategia biznesowa

Marka Thomasa Jacoba Hilfigera (tak w rzeczywistości nazywa się projektant) często reklamowana jest w kontekście muzyki oraz otaczających ją subkultur. Zaczęła się ona w latach 90. ubiegłego wieku, kiedy to marka współpracowała z Aaliyah, cenioną artystką z nurtu muzycznego rhythm and blues. W tej samej dekadzie, w roku 1990 sam Snoop Dogg nosił na swoim koncercie bluzę od omawianego tu projektanta. Następnego dnia Thomas Hilfiger przekonał się o skuteczności swojej strategii biznesowej. Sprzedał się bowiem cały nakład promowanej przez Snoop Dogga kolekcji.

Gdzie kupować ubrania Tommy Hilfiger?

Tommy Hilfiger – marka, którą pokochali Polacy. Najpopularniejsze marki modowe są nieuchronnie narażone na podrabianie przez nieuczciwych przedsiębiorców. By nie paść ich ofiarą i nie narazić się na głośne rozpoznanie nieautentyczności, najlepiej postawić na zakup z wiarygodnych źródeł. Poza autoryzowanym sklepem projektanta warto postawić na sklepy, które ryzykowałyby zbyt wiele, sprzedając nieprawdziwe wyroby tekstylne. Natomiast pasjonaci markowej odzieży powinni szerokim łukiem omijać lumpeksy, bazary czy sprzedawców odzieży używanej. Tu ryzyko nadużyć jest bardzo duże, a cena nieadekwatna do oferowanego produktu.

Fot.: materiał Klienta

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*