Prowadzenie własnej firmy w sieci to nie lada wyzwanie. Jeszcze do niedawna był to szczególnie łatwy rynek – minimalne wymagania finansowe niezbędne do prowadzenia własnej strony internetowej oraz brak potrzeby zatrudniania pracowników i wynajmu lokali sprawiało, że wiele osób porzuciło sprzedaż bezpośrednią na rzecz e-commerce.
Teraz jednak jest zupełnie inaczej. Ogromna konkurencja, na którą składają się zarówno niewielkie firmy, jak i największe koncerny, znacznie utrudnia osiągnięcie dobrych wyników, szczególnie start-upom. Odpowiedzią na niską popularność danej strony jest pozycjonowanie IdoSell oraz innych CMS’ów. Proces ten jest jednym z najważniejszych we współczesnym świecie opartym na internetowej sprzedaży.
Co to jest SEO? To szeroki zakres różnych czynności, które mają na celu spełnienie przez daną witrynę wszystkich wytycznych stawianych przez algorytm Google, który na bieżąco oblicza i analizuje pozycję wybranej strony w list SERP – Search Engine Results Page. Algorytm pobiera wszelkie istotne informacje na temat strony wykorzystując w tym celu Googleboty, czyli roboty crawlujące, które ciągle analizują i pobierają informacje z ogólnodostępnych stron (bez nałożonej blokady na roboty indeksujące).
Wpływ pozycjonowania na branżę e-commerce jest wręcz ogromny. Internauta wpisuje frazę kluczową w polu wyszukiwania, np. “fryzjer męski tanio kraków”, a na następnej stronie pokazują mu się wyniki zgodne z jego oczekiwaniami. Zadaniem algorytmu jest to, aby ten internauta otrzymał tekst, witrynę bądź wizytówkę firmy stacjonarnej stuprocentowo dopasowanej do tego słowa kluczowego. Pozycjonowanie polega na tym, aby znaleźć się w wynikach jak najwyżej.
Pozycjonowanie Shoper oraz innych sklepów internetowych jest w zasadzie najważniejszym działaniem w sieci i nie bez powodu uchodzi za najlepszą broń do zwalczania niewielkich zysków i konwersji.
Podstawową kwestią są oczekiwania. Jeśli Twoim celem jest dostanie się aż na sam szczyt wyników wyszukiwania w popularnym słowie kluczowym, uzbrój się w cierpliwość i odpowiednio duże zasoby gotówki. Z reguły tego typu działania są polecane przedsiębiorstwom z ugruntowaną pozycją, które chcą jeszcze ją wzmocnić w dodatkowych frazach.
Jeśli jednak zależy Ci na standardowym pozycjonowaniu, możesz zacząć od dziś. Proces ten w przypadku typowych działań, które są nastawione na osiągnięcie jakiejkolwiek pozycji na pierwszej stronie wyników, nie kosztuje zbyt wiele w stosunku do możliwości.
Zdj. główne: myriam jesser/unsplash.com